Emlak Sektörünün Temel Bileşenleri - İzmir Emlak Rehberi Profesyonel Emlakçı Gayrimenkul alım satım kiralama uzmanı

İzmir Emlak Rehberi Profesyonel Emlakçı Gayrimenkul alım satım kiralama uzmanı

İzmir'de profesyonel emlakçı mı arıyorsunuz. Gayrimenkul satım alım ve kiralama için arayınız. ÜCRETSİZ Emlak Muayenesi İçin Arayın

Reklam

ads

Hot

Post Top Ad

Your Ad Spot

01 Eylül 2018

Emlak Sektörünün Temel Bileşenleri


Emlakçılık bir hizmet sektörüdür. Emlak sektörü oluşturanlar hizmet bileşenleridir. Bu bileşenler dört ilkeden oluşmaktadır :



Emlak ve emlak ürünleri temel ihtiyaç olan barınma ihtiyacını gidererek fayda yaratmaktadır. Ayrıca gayrimenkul ihtiyaç ve yatırım faydasından öte rahatlık, kira getirisi gibi başka faydalarda sağlar. Fayda yaratan unsurlar emlak ve emlak ürünlerinin değerini artırmakta ve tüm değer unsurlarını etkilemektedir.


Kıtlık teorisi :ise emlak sektörünün bir diğer ilkesidir. Kıtlık tanım olarak sabit veya artan talep eğrisinde arzın veya üretimin yetersiz olma durumudur. Sabit talep teorilerinde malın bulunurluğu az ise fiyatın yüksek olacağı ve ürünün daha değerli olacağı geçerlidir. Bu bakış açısıyla birçok yerde bina arsa vb. emlak ürünleri bulunmakla birlikte talep edilen özellikte arsa ve bina bazen kıt olabilmekte ve bu nedenle değeri de artmaktadır.

İstek yaratmak: emlak sektöründe pazarlama stratejilerinin temelini oluşturur. İhtiyaç zorunlulukken istek satın alma arzusunu ifade eder. İstek emlak ürün yelpazesinde yeralan tüm emlak ürünlerine karşı tüketicilerin satın alma tercihlerini ortaya koyar. Örneğin villa, apartman dairesi, otel , vb.

Satın alma gücü: ise pazarlamanın temeli olan hedef kitlenin doğru bir şekilde tayin edilmesini gerekli kılmaktadır. Bu yüzden demografik coğrafi ve sosyal unsurlar satın alma davranışını etkileyen   ve emlak ürün ilkelerini oluşturan temel yaklaşımlardır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad

Your Ad Spot